Jizerské hory 1997

Den druhý

Ráno nás vzbudil Vlastimil HaraPES. Byl to takový milý pejsek (tedy vlastně správně spisovně pýsek), který s námi strávil ranní probouzení. Dokonce nás ochránil před zlým větším psem, který se na nás přišel taky podívat. Po snídani před místním krmem jsme vyrazili na cestu. V mapě jsme objevili obec Žibřidice, tam jsme museli. Vyfotografovali jsme se před cedulí a přes Zdislavu dojeli zpět do Křížan. Okruh byl zajímavý tím, že jsme jeli pořád z kopce. Ještě jsme se vyfotografovali u cedule Křížany a pak jsme začali stoupat do sedla nad železniční stanicí Křížany.

Odtud jsme sjeli do Kryštofova údolí, kde jsme zasedli do hospody 'U Uhlířů'. Na zahrádce jsme se krásně naobědvali, Pája si odpočinul na trávníku, neboť byl trochu unaven. Kolem třetí odpoledne jeli Lerby, Martin a Max dolů do vsi najít telefon, aby zavolali Doktorovi. No a dole ve vsi bylo plno lidí, protože zrovna byla pouť. Domluvili jsme se s Doktorem, že se sejdem po sedmé večer v Machníně. Vrátili jsme se zpátky do hospody, vzbudili Páju, zaplatili a vyrazili jsme na pouť. Pája, Jeník a Max se povozili na dětském vláčku. Všichni jsme se pobavili poslechem skvělé, asi místní, kapely. Zvláště začátky písniček jim vždycky 'klaply' :-).

Po kultuře jsme jeli na koupák s úmyslem se okoupati. Když jsme tam dojeli, začalo pršet. Čekali jsme pod stromy, Lerby mezitím chytal přilbu v potoce. Nakonec tedy z koupání nebylo nic. Po dešti jsme sedli na kola a nabrali směr Machnín.

V Machníně jsme hledali vhodnou hospodu. Nejdříve jsme zasedli ke kiosku, kde jsme se seznámili s Helmutem Barabou. Měl typické příznaky ztvrdlých jater - oteklé prsty. Více než jedno pivečko jsme tam nevydrželi. Přesunuli jsme se do vinárny a cukrárny 'U Elišky', kde jsme si dali zmrzlinu. Pak jsme konečně dorazili do jediné místní hospody 'Zelený strom'. Tam jsme se sešli s Doktorem.

Doktor

Povečeřeli jsme a protože zavírali v devět, přesunuli jsme se do místního rockového klubu. Vstupovali jsme tam s nedůvěrou, neboť budova vypadala na spadnutí. Ve sklepní místnosti, kde byl klub umístěn, také nebylo příliš čisto a uklizeno. Ale místní nadšenci si nás získali. Tedy až na Lerbyho, který si dal tři sifony a šel spát. Tady KP vymyslelo, že Žižka byl vlastně topič. Byl to hejtman, tedy spisovně hýtman, anglicky psáno heatman. Čili česky topič. Největším překvapením bylo placení účtů. Za pivo si účtovali asi 5 Kč !

Spali jsme u bytovky blízko nádraží ČD. Za garážemi byl převis a rovná betonová plocha, kam jsme se všichni naskládali.

Úvodní stránka Předchozí stránka Pokračování ...