Za zatměním Slunce 1999

Den čtvrtý

Vstáváme v 8:00. Vaříme hrachovou polévku a začínáme sušit mokré věci. Doktor se hrabe z pelechu o dost později než ostatní, je klasicky omačkaný a odmítá polévku. Počasí je nepříjemné, zataženo a mírný déšť. V 10:30 za mírného deště odjíždíme do Strobl a kupujeme snídani v KONSUMu. Cílem dne je přejezd přes hřeben kolem Schwarzensee k Attersee a nalezení vhodného místa na pozorování zatmění Slunce.

Ve 12:30 odjíždíme ze Strobl na Russdorf, kde začíná silnička ke Schwarzensee. V Russdorf se musíme schovat pod stříškou, neboť začíná hustě pršet. Nakonec jdeme do hospody. Dáváme si pivečko, Jarek s Doktorem i vídeňský řízeček. Protože má Lerby právě narozeniny, objednává pro všechny rakouský rum. Déšť se zmírňuje a tak osedláváme naše kola a stoupáme ke Schwarzensee. U silnice je značka 17%, 2,5km. U jezera v chatě pouze nakupujeme pohledy a příliš se nezdržujeme. Počasí nic moc, chvílemi prší, okolní hory v mracích.

Podél severovýchodního břehu jezera se mírným stoupáním dostáváme na horskou louku Moosalm. Za loukou na křižovatce objevujeme mrtvého mloka. Za křižovatkou již začínáme klesat k jezeru Attersee. V jedné zatáčce se otevírá výhled k jezeru na obec Unterach. Fotografuje ji Lerby (běžným kompaktem) i Jarek (lepší aparát se stativem). Cesta začíná klesat prudčeji, povrch je písčitokamenitý, takže to v zatáčkách klouže. Za jednou ze zatáček se proti nám objevuje válec, který cestu upravuje. V pohodě se mu vyhýbáme. Jeník ale musí měnit drát na předním kole. Po třech kilometrech klesání z Moosalm jsme o 300 metrů níže na břehu jezera .

Za mírného ale stálého deště jedeme po západním břehu jezera Attersee přes Unterach, Zell a Nussdorf do obce Attersee. Na poslední chvíli před zavřením obchodů kupujeme chléb a pivo. Nalézáme kemp a po drobném incidentu s majitelem stavíme v kempu stany. Všude je plno lidí s dalekohledy a dalšími přístroji na pozorování zatmění. Jako zázrakem v Attersee neprší a dokonce vychází slunce. Sušíme mokré věci. Vaříme si vydatnou večeři, dáváme si dvě pivečka a meditujeme nad počasím během zatmění. Postupně se stmívá a protože jsme všichni unavení, začínáme ulehat do spacáků. Ještě ale vidíme velmi jasný meteor Perseid, který zasvítil na západě.

Úvodní stránka Předchozí stránka Pokračování ...